wtorek, 4 listopada 2008

Pełen ekran - gry się sypią - Ubuntu 8.10 64bit ATI HD3200

Problem grania na pełnym ekranie? paski, szumy? Jak zwykle rozwiązanie jest banalne (:
Kombinacja klawiszy Ctrl + Enter, zmienia nam możliwość gry w "fullscrean" na "window".

A jak grać bez tego "hacka" na pełnym ekranie?
Dyskusja trwa na ubuntuforums.org
link bezpośredni:http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=958400&highlight=HD+3200

Monitoruję ten wątek, zobaczę czy zostanie rozwikłany ten problem, na chwilę obecną wygląda na to że wina leży po stronie x.org i jedyne rozwiązanie to granie w opcji "window".

6 komentarzy:

Samurai Jack pisze...

A ja się zastanawiałem czemu battle tanks nie chcą mi działać :)

A jeśli mogę spytać jak u Ciebie z oglądaniem filmów? Czy kiedy włączysz już jakiś film i chcesz zmienić jakieś opcje w odtwarzaczu to widzisz normalnie menu? U mnie obraz filmu jest "always on top" z małymi prześwitami z menu albo jakichś innych okien pod filmem. Ciężko to wyjaśnić ale jeśli masz pdoobnie to będziesz wiedział o co mi chodzi.

No i jeśli znalazłem jakieś wątki również w tym temacie to byłbym wdzięczny.

Twój stały czytelnik ;)

widmogrod pisze...

Witaj Samurai Jack (:

Miło Cię "czytac" ;] hehehe ..

Domyślam się o co Ci chodzi. u mnie wszystko działa poprawnie ale gdy wyłączę efekty Compize, czy dużo lżejsze efekty GNOME (które teraz uzywam, http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2008/11/01/kompozycje-w-metacity-%E2%80%93-rzut-okiem/])

Pozdrawiam :)

imachine pisze...

W 8.04 też są problemy z full screen + compiz, ale tylko przy grach SDL (czyli jednak pewnej większości).

Przy full screen'ie i compizie, na GF7600Go problem objawia się tym, że włącza się po pewnym czasie wygaszacz, lub na chwilę po paru sekundach przeskakuje focus i okno robi się normalnym oknem.

Itp :-)

Kwestia leży w compizie, bez niego działa... mam gdzieś ruszany przeze mnie wątek na stronie z błędami w Ubuntu...

Na razie nie rozwiązany (coś wymyśliłem, ale pamiętam że jak to włączyłem to owszem, gry działały full screen, ale coś innego nie chodziło :-)).

Samurai Jack pisze...

W dziwnych dość okolicznościach (zabawnych nawet) doszedłem do tego, że od dzisiaj na pewno, a może i dłużej chodzą u mnie gry na pełnym ekranie. Sprawdzone w grach natywnych i na wine...

Czy też masz ekran logowania na 1/4 ekranu tylko? Bo od tego wszystko się u mnie zaczęło

widmogrod pisze...

Cześć, zgadza się też miałem ekran logowania o zmienione rozdzielczości .. jednak nie sprawdzałem gier. Dobrze wiedzieć że wszystko już działa :)

Dzięki za info! (:

Unknown pisze...

Czesc, mam identyczny problem z grami na pełnym ekranie (oczywiscie tez na ATI HD3200) z niecierpliwością bede czekał na rezultaty tej debaty. Sposób który podałeś z ctrl+enter jest dobry ale np. przy teeworlds działa mi tylko ctrl+alt+backspace co nie rozwiązuje problemu, byc może to raczej błąd z mojej strony ale nie mam pewnośći.

PS. Dopiero zaczynam korzystac z linuksa, a w dodatku niedawno nabyłem identycznego laptopa, dlatego możesz liczyć na kolejnego stałego czytelnika ;)