czwartek, 16 października 2008

Ubuntu 64bit i HP 6735s

Nowy nabytek laptop HP 6735s i nowe Ubuntu 8.10 w drodze.
Jako że laptop jest wyposażony w procesor AMD Puma z wsparciem 64bit instalacja Ubuntu będzie również dla tej architektury procesora.

Grafika ATI 3200:
Sterownik został zainstalowany automatycznie, a jako całość działa szybko i stabilnie.

WiFi
Jeszcze nie testowałem.

Bluetooth
Łączenie z Samsung L760 i wymiana plików bezproblemowo.

Dźwięk
Na starcie dźwięku z głośników nie usłyszymy. Usłyszymy je za to z podłączonych słuchawek (dlaczego? uwielbiam zagadki)!
Rozwiązanie tego problemu ogranicza się do następujących kroków:

Edytujemy plik /etc/modprobe.d/alsa-base
sudo gedit /etc/modprobe.d/alsa-base

na koncu pliku dodajemy
options snd-hda-intel model=laptop

zapisujemy zmiany.

Edytujemy plik /boot/grub/menu.lst
sudo gedit /boot/grub/menu.lst
i dodajemy wpis
nolapic iommu=off noirqdebug
u mnie wygląda to tak:
title Ubuntu intrepid (development branch), kernel 2.6.27-7-generic
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.27-7-generic root=UUID=4212f199-d346-40e2-8d77-deee73d92d5c ro quiet splash nolapic iommu=off noirqdebug
initrd /boot/initrd.img-2.6.27-7-generic
quiet

Edit: Zauważyłem że zastosowanie parametru nolapic powoduje wykrycie procesora zamiast dwu-rdzeniowego jako jednego-rdzeniowego.

Ponowne uruchomienie komputera i znajome odgłosy dochodzą do naszych małżowin usznych (:

Pierwsze wrażenia
Generalnie laptop jest niesłyszalny, głośność pracy wentylatora zaczyna być odczuwalna gdy pracujemy na pełnej mocy. Wydajność jest zadowalająca. Operacja kopiowanie pliku z dysku na dysk utrzymuje się na średnim poziomie 18Mb/s co w porównaniu do poprzedniego laptopa ASUS A6R-B002 odbywa się 2x szybciej.
Długości pracy na baterii jeszcze nie miałem przyjemności sprawdzić.

PS.
Notebook HP 6735s zakupiłem w sklepie primakomp.pl. Jest to mój drugi laptop kupiony w tym sklepie. Poleciłem nabycie, drogą kupna, laptopa w tym sklepie już sześciu osobą, z efektem pozytywnym! Jeżeli dokonuje się zakupu w salonie a nie poprzez stronę internetową online można liczyć na rabacik - zaoszczędziłem ok. 40zl!!.

17 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam :)
Masz moze jakis pomysl jak ozywic mikrofon pod ubuntu na 6735s?:)

widmogrod pisze...

Też masz z tym problem? na chwilę obecną nie udało mi się jeszcze - szukam jakiegoś rozwiązania

Anonimowy pisze...

czesc.
jestem posiadaczem identycznego zestawu... +4 gb ramu :)
generalnie jestem zadowolony, ale kila rozczarowan tez bylo i pozostaly jak narazie nierozwiazane :(
1. czas pracy na baterii pod ubu - jakas godzina. podejrzewam ze pojawienie sie stabilnego fglrx-a poprawi sytuacje (obsluga powerplay), w opensourcowych sterach jeszcze to raczkuje, a w restricted manager sie jeszcze stery ati nie pojawily u mnie. no i co za tym idzie temperatura oscyluje wokol 60 stopni (a niby taktowanie procka obnizone).
2. w rc wifi smiga
3. off-topic: pod v*sta cholipka doom3 sie wiesza nawet na wysokowydajnosciowych ustawieniach... stery najnowsze itd. dodatkowo od czasu do czasu widze jakis pasek czarny gdzieniegdzie (w otwartych aplikacjach)... Moze cos poradzicie? :)

trzymam kciuki za obsluge uvd w chipsecie - dobrodziejstwo hdtv w wawie jedynie dostepne pod v*sta niestety narazie.
pozdr

widmogrod pisze...

Witaj,
w moim przypadku praca na baterii to 2h i 30min .. nie miałem okazji przetestować go na Windowsie.
Ubuntu 8,10 i ATI 3200 - brak możliwości grania .. czekam na jakąś konkretną aktualizację sterowników, może uda się to naprawić!

Samurai Jack pisze...

Witam,

nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że trafiłem tutaj i wkońcu mam dźwięk w głośnikach. Bardzo przydatne! Zdobyłeś stałego czytelnika

Jeśli chodzi o czas na baterii to uzyskałem 2.10 h z dzialajacym wifi. Ale na starcie (8.04) to było 1.15 h czy coś koło tego

widmogrod pisze...

Witaj @Samurai Jack :)
Cieszę się że wpis się przydał, mam nadzieje że kolejne "badania" Ubuntu i HP 6735s wniosą również coś ciekawego

Pozdrawiam

Unknown pisze...

Panowie, jak Wasze mikrofony w 6735s?
Jeśli jeszcze nie udało się uruchomić, to na końcu pliku

/etc/modprobe.d/alsa-base

dodajemy:

options snd-hda-intel model=laptop

i gotowe :)
Po dodaniu do alsy wpisu i restarcie trzeba posiedzieć nad mixerem, bo mikrofon sprzęga z głośnikami ;)
Ja wyciszyłem i tylko przechwytuję do nagrywania (internal mic)

W Skype ustawiamy urządzenie wejścia audio:

HDA ATI SB (hw: SB,0)

Dodam tylko informacyjnie, że u mnie działa powyższy sposób na 8.10 - poprzednich wersji nie testowałem.

Pozdrawiam.

Samurai Jack pisze...

Witam w Nowym Roku,

nie próbowałem uruchomić mikrofonu, bo nie był mi potrzebny. Na pewno niedługo spróbuje. Mam za to inne problemy... a mianowicie:


Po pierwsze: jakie temperatury osiąga wasz komputer? U mnie temperatura 60 stopni to taka średnia co wydaje mi si troche dużo.

Po drugie:
wciąż nie poradziłem nic na filmy + efekty pulpitu metacity (compiz nie wiedzieć czemu nie chce u mnie działać, ale kiedy zaloguje się jako gość działa bez szemrania ;) )

Pozdro

widmogrod pisze...

Witam, co do mikrofonu mam kilka pomysłów jak go uruchomić ale obecnie priorytetem jest sesja (:

Ad1. Temperatura procesora 60C to raczej standard dla CPU ADM Puma (;

Ad2. Też mam ten "problem" .. czasami nawet jest to pomocne .. ale w chwili obecnej nie zastanawiam się nad rozwiązaniem.

PS. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

Anonimowy pisze...

Po skonfigurowaniu dzwięku występuje jeszcze jeden problem, przy przejściu na słuchawki głośniki dalej pracują. Nie mam pojęcia jak rozwiązać ten problem ale jeśli masz tak samo to wdzieczny bym był za jakieś wskazówki.

Adam pisze...

Dzięki, w Asus EEE 1000H też pomogło z tym dźwiękiem.

Anonimowy pisze...

Pomocy. Mam takego samego labka hp 6735s nie działa wifi.

Samurai Jack pisze...

Hej,

jestem teraz na xubuntu 9.04 i pokusiłem się o instalacje pulseaudio i o dziwo, coś tam działa, ale ja nie o tym. Odkryłem, że mikrofon ożył dzięki temu.

To pozostaję mi czekać na poprawnie działający stan wstrzymania (wiatrak jedzie na maksa po powrocie u Ciebie też tak?) i odblokowaną funkcję PowerPlay dla karty graficznej (smagic widziałem na phoronix i na forum amd robił rozeznania szerokie, a mnie serwis hp w tym temacie zwodzi).

Pozdrawiam

widmogrod pisze...

Mam dokładnie tak samo z wiatraczkiem z tym że.. jest pewien wyjątek.. gdy laptop przejdzie w stan wstrzymania wciskasz przycisk power i szybko podepniesz zasilanie.. u mnie w 70% przypadkach przestaje "buczeć"

A mikrofonu jeszcze nie testowałem.. jakie masz ustawienia w regulacji głośności?

Pozdrawiam

Samurai Jack pisze...

Ustawienia w regulacji głośności pulseaudio? Napisz dokładniej o co chodzi, bo nie wiem

widmogrod pisze...

Chodzi mi o ustawienia Dock Mic Boost, Internal Mic, Internal Mic Boost itp.

Które opcje masz na wycisz, a które włączone i na jakim poziomie..

możesz przesłać zrzut ekranu Twoich ustawień głośności? było by super (:

Samurai Jack pisze...

Na moim świeżo stworzonym blogu możesz przeczytać o obniżaniu napięcia procesora na hp 6735s. Pozwoli to zyskać kilka minut na baterii i obniżyć temperaturę.
Gorąco zapraszam, jako, że czytelników narazie właściwie nie posiadam ;)

daje linka: http://lukaszmowi.wordpress.com